Yazılım

Yazılım bilgisayar ve ilgili cihazları çalıştırmak için kullanılan programlar çeşitli için genel bir terimdir. (Terimi, donanım, bilgisayar ve ilgili cihazların fiziksel yönlerini açıklar.)

Yazılım bilgisayar ve donanım değişmez parçası değişken bir parçası olarak düşünülebilir. Yazılım sık sık uygulama yazılımı bölünmüş (iş kullanıcıları do programları doğrudan ilgilenen) ve sistem yazılım (işletim sistemi ve uygulama yazılımı destekleyen herhangi bir program içerir) olduğunu. Terim katman bazen işletim sisteminin bir tür bir uygulamaya sahip olduğu bir bilgisayarda bir uygulama uzak bir çalışma isteği gönderme (örneğin, uygulama ve sistem yazılımları arasındaki veya uygulama yazılımının iki farklı tür arasındaki aracılık programlama tanımlamak için kullanılır Farklı bir işletim sistemi olan bir bilgisayar).

Yazılımın ek ve zor-sınıflandırmak kategori sınırlı yeteneği olan küçük kullanışlı bir program programı,. Bazı araçlar işletim sistemleri ile birlikte gelir. Uygulamaları gibi, programları ayrı kurulabilen ve işletim sisteminin geri kalanından bağımsız olarak kullanılan olma yeteneğine sahip olma eğilimindedir.